Bilder + info

2010-05-22 @ 04:33:57




Tjoho!

Idag är det fredag och fredag betyder att vi alltid börjar kl 7 på morgonen! Idag  har vi haft två svenska på besök (Björn och Anna), det kommer från en supernatural bibelskola i Californien! De berättade lite om skolan och vad de har varit med om, supercoola grejer!! De berättade om en vision de har (och håller på att förverkliga) att starta ett light house i Åre. Hela idén låter toppen och kanske till och med något jag skulle kunna hänga på… vi får se vad Gud har för plan med mig!!

Efter Björn och Anna drog några utav interns och feeding the hungry ut på en lite outreach till north shore för att dela ut en hel lastbil med mat till hemlösa som bor i sina bilar på en parkering där… det var helt amasing att vi bara delade ut massa mat till dem och det var helt sjukt hur de bodde i sina bilar… en dam jag träffade hade en liten van, i bak låg hennes man sjukt och kunde inte röra sig, i fram satt hon och det fanns även tre stora hundar i bilen, plus att deras tillhörigheter… sinnes! Men det känns så bra när man kan glädja dessa människor med att bara dela ut mat!!

Nu har vi precis haft working team och städat på området och från och med nu är vi ”lediga” fårse vad vi hittar på ikväll!!

Nu till lite förklaring om saker och ting här på STN:

Intern: Jag själv är en intern och går intership program som är i tre månader, vi kan vara upp till sex tjejer och sex killar… just nu är vi fem tjejer och två killar (Malins pojkvän kommer i Juni). Malin från Sverige Borås, som kommer vara här hela tiden med mig. Anna från Uppsala hon åker hem nästa vecka. Cali (California) från först Kalifornien och sedan från Hawaii, hon slutar också nästa vecka. Candance från Canada som också kommer gå hela tiden med mig och Malin. Wes från East Cost, main land, slutar nästa vecka. Collin från Main Land, slutar också nästa vecka… Så som det ser ut nu blir det bara jag, Candance, Malin och Daniel (hennes pojkvän) som kommer gå i Juni! Vi interns har olika schema för varje dag, vi har oftast en lektion på förmiddagen (jag har inte haft det än dock) och sedan gör vi massa saker på eftermiddagarna, volontär grejer skulle man kunna säga…  

Staff: Men sen har vi MASSA människor som är staff eller håller på att utbilda sig till Staff, eller bara jobba här… Nicole från Big Island), Brandon (från Filippinerna), Jazz (från Oahu) och Luke (från Big Island) som var med på vår Outreach jobbar med intership program. De andra i staff har hand om alla andra olika grejer som feeding the hungry, baren, youthwork, SLS (staff utbildning) och massa annat! Det är förövrigt många svenskar i staffen!!!

Lisa: Vi har alltid hand om någonting när vi är i kyrkor och hälsar på, visar film, berättar testamony, gör presentation om STN eller annat. Fyyy vad gött att det är så najs väder hemma!! Hälsa grabbarna och Sofia och Jörgen!!

Jag kommer lägga ut lite mer bilder från Big Island så ni får ett ansikte påde som var med där och som nu står mig närmast…

Puss och kram  
Saknar er <3



Anna

Wes

Malin

Candance

Brandon

Jazz

Luke

Cali


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0