Big Island

2010-05-20 @ 22:52:46





Hej Igen!

Sitter just nu i vårt mini kök på STN base i Wahiwa! Internet har lagt ner, men jag tänkte att jag skulle skriva ner lite nu så kan jag bara lägga ut det i morgon innan dagen börjar (eftersom jag inte kommer hinna skriva det i morgon). I alla fall har ju som sagt min första riktiga dag är på STN gått till ända och den avslutades med en avokado burgare vid north shore :)

Oki, nu kommer jag skriva massa som jag var med om under Outreachen på Big Island på tio dagar, sen är det bara för er att skriva frågor här om det är något ni inte fattar eller vill veta mer om!

Vi började vårresa i Kona där vi bodde på en kaffefarm uppe i bergen med avokado, mango, pappaja, apelsin, citron, clementin träd på tomten… så sjukt coolt (man åkte genom en djungel för att komma dit). Där bodde vi hos Bridget och Tom som var supertrevliga. Vi bodde på detta ställe i fem nätter och gjorde små utflykter varje dag :) Bland annat var vi i deras kyrka, youth work och olika skolor, där vi visade en film och berättade om STN. Några dagar var vi på stranden och surfade, jeiii, jag lär mig mer och mer för varje gång! Vi var och hoppade från klippor, där vattnet var helt klarblått och genomskinligt, helt underbart! Vi var vid ett ställe som kallas green sand (där sanden var grön)… 

(hoppar ner en rad så det blir lätte ratt läsa) sedan åkte vi vidare runt ön och hälsade på en tjej som heter Susanne (som är staff på STN), där åkte vi också och kollade på den aktiva vulkanen och LAVAN!! Vi körde vidare runt ön och kom till ett ställe som var helt obeskrivligt vackert… det låghögt upp och på ena sidan om huset låg havet och på andra sidan var det en enormt vacker dal! Där bodde vi också i ett par nätter och hälsade på ungdomar och en kyrka… I denkyrkan i söndags berättade jag även lite om mitt liv, jag var riktigt nervös men det gick bra (även fast jag sa ganska många and) haha

Näst sista dagen åkte vi för att hälsa på Lukes mammas hus som låg precis vid vattnet och var även det helt underbart… vi snorklade och jag simmade med en havssköllpadda!! Sista dan firade vi Nicoles systerdotter två år i en park haha

Dagarna har varit helt underbara och jag har varit med om så mycket coolt!! Skönt att lära känna alla interns innan… nu ska jag bara försöka lära känna alla staff en i taget  :) Det är mycket att ta in och man måste göra det fort… men alla är så snälla och det känns BRA!!

Nu måste jag gå och lägga mig, tidig morgon i morgon igen!!
Puss och god natt <3


    


Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh, låter verkligen som att du har det bra! Låter som att ni sett en del grymma platser dessutom!! Jag undrar över dina "staff" och "interns" kan du inte reda ut hur själva upplägget är med folk där? Är du en interns? och betyder det att ni är volontärer? Nu är det varmt även här hemma, är så skönt att kunna sitta i shorts och linne!:) ha det bra! kraam

2010-05-21 @ 10:43:41
Postat av: Syrr!!

Låter helt super cool, så kul att du får vara med om detta. Är det så där att ni håller lite i möterna när ni kommer och hälsar på i en kyrka?

Vem är Luke och Nicole? Kan du inte redovisa vilka länder som folk representerar o så? Ha massa kul och ta hand om dig,

nu ska jag och Felix ut och hoppa studds matta i regnet(i badkläder) och sen ska jag ha myskväll med grabbarna för Sofia och Jörgen ska gå ut lite, vi ska käka 3 sorters chips och göra pizza.

Jag älsakr dig!! Puss

2010-05-21 @ 14:31:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0